Tuesday, February 8, 2011

episod 17...nikmat senyum~

salam semua...

macam yang aku cakapkan..senyum pun merupakan nikmat yang Allah bagi pada kita...
cuba bayangkanlah jika nikamt tu ditarik..oh! ya Allah..
so, bagi mereka2 yang susah sangat nak senyum lebih-lebih lagi bila orang lain dah lemparkan senyuman dulu tp tak ada balasan..dengan berbesar hati balaslah..tak susah pun..tak kena bayar pun..hee~
kan manis kalau senyum kan...biar la kita tak cantik@tak hensem tapi jangan muka asyik masam je..
*sesekali tak pelah..kui3..
senyum itu kan sedekah kawan-kawan...kenapa aku sibuk sangat nak ckp pasal ni..*aku pun apa kurangnya..
ni kira nasihat bersama untuk diri aku juga..
dengan ini bersama bukti aku lampirkan..eh tampalkan kat sini untuk kita semua sama-sama renung-renungkan dan selamat beramal..hehe~
-
-
-
-
-
~ kan sedih macam ni kan kawan-kawan ~

kalau kawan2 ada bacalah metro minggu lepas cerita pasal sorang budak ni yang tak boleh nak senyum langsung..tak boleh nak tunjukkan kegembiraan..tak boleh nak ekspresikan muka dia nak tunjukkan perasaan dia..dia jelah yg tau...sedih kan hidup macam ni..

penyakit ni dinamakan Sindrome Moebius..
jadi, pada sesape yg susah sgt nak bagi senyuman atau nak balas senyuman, bole kot dianggap mengalami sindrome ni..hoho~ 
*kalau aku yg xsenyum korang tegurla sbb aku ada alasan RABUN~ hee..
nanti try2 la search untuk nak tau lebih lanjut pasal sindrome ni...

kalau nak tengok video yg berkenaan kat sini..sini..sini....hoho~

kamsahamnida!
manfaatkan yang berfaedah...insyaAllah..

2 comments:

Mr.Kerro said...

huhu..kesiannya..kalu buat lawak pun xleh snyum ke nih???

Hanna Leoana said...

aah..tulah kan MK..kite ni patut lah bersyukur sgt2..tp selalu alpa..manusia...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...