Thursday, May 19, 2011

bila mak kita teringin berblogging...

special for mothers..

hari-hari ialah hari ibu..yelah kan..masa hari ibu pun mak kita juga yg masak,membasuh,mengemas..sama je macam hari lain jadi hari-hari ialah hari ibu..

special maksudnya istimewa..
begitulah istimewanya seseorang yang bernama ibu,mak,umi,mama,mummy dan yang sama panggilan dengannya. apa yang istimewanya mereka ni..merekalah yang mengandungkan kita 9bulan 10hari..melahirkan kita..membesarkan kita. 

hehehe..sebab rasa macam dah lama tak berblogging...lama rasa tak walking-walking..nak kongsi la sikit.. jap2..sebelum tu aku nak kongsi cerita pasal maharaja lawak..jambu yeah jambu..haha
*ah cukup-cukup lah hanna oi..

sebenarnya..
kat sini aku nak kongsi satu cerita.
istimewanya ibu-ibu, mak-mak, umi-umi kita ni semua pada diri kita sendiri sebagai anak-anak bagaimana untuk menghargai mereka.

ehheee..ayat baik je kan. hehe.

ok ok..aku nak kongsi satu cerita.
kalau kita buat survey berapa ramai blogger yang berumur 35tahun keatas atau dipanggil veteran?
ehheee..dari tadi aku kata nak kongsi nak kongsi tapi mukadimah aje kan..
(*kau nak promote movie ke ape?) 

tak ada la..nak kongsi2 je ni..mak aku teringin nak jadi blogger..caya tak? mula-mula aku rasa mcm ye tak ye je mak aku nih..tapi nak kongsi la ni kan..istimewanya my umi ni sebab dia suka menulis, mengarang ayat, dia cakap kalau dia tulis surat boleh sampai 10 helai..agak2 surat ape ek..emm jadi, aku tak hairanlah mak aku berkeinginan nak jadi blogger.buktinya setiap hari mak aku ada catatan sendiri nak dibandingkan dgn aku ni.sejak bertahun sudah tinggalkan bahasa melayu zaman sekolah dulu aku jadi malas untuk mengarang ayat. teruk betul. ni lah nak asah balik walaupun ayat tak berapa nak proper sgt..propa je byk..haha

bukan setakat suka menulis malah pandai melukis..itulah istimewanya my umi..



lepas ni aku ajar la mak aku mcm mana nak berkecimpung dlm dunia blog ni walaupun aku juga budak baru belajar..hehe
aku dapat bayangkan dlm seminggu 100 posts umi boleh buat..wahh..pastu farid balik umi tak masak lagi..hehe
*biar je farid masak sendiri...haha (gelak syaitonnn)

p/s: tak ada ke contest sempena hari ibu yg lepas? cerita menarik mengenai ibu bapa kita..hehe share2 la..

4 comments:

myra yusreena said...

waa pasni bole la bkomen2 ngan mak pulak..hehe

Unknown said...

mak ko memang cool...mak ko da buat ke blom blog?

Nurrul Hazieqah said...

apa link tuh.. bak mai sinihh ! :)

PRICE TAGGED said...

mane..blom lg..bg bcambah idea dulu..hihi nt mcm aq sekerat jln..har3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...