Monday, January 31, 2011

episod 12...habis madu sepah jangan dibuang..

anaeyo haseyo...!
org bese ckp ungkapan atau pepatah melayu "habis madu sepah dibuang" tp untuk nak kenakan dgn tema entry untuk kali ni "habis madu sepah jangan dibuang"

ni bertujuan nak memberi kesedaran bahawa pentingnya mananam tabiat kitar semula sebagai langkah untuk memupuk sikap dan tingkahlaku yang cintakan alam sekitar..hehe
amboi..mentang2 lah ambk kos teknologi alam sekitar...

ini bukan sebab ambil kos yang berkenaan atau tidak... walaupun anda seorang jutawan sekalipun maka anda tak terlepas untuk sama2 menjaga alam sekitar kita...
senang je nak buat aktiviti kitar semula ni, bukan sahaja memupuk sikap dan tingkahlaku yang baik terhadap alm sekitar malahan dpt duit jugak! so, kita kena ambik kira setiap RM yang mungkin bakal kita peroleh.
kumpulkan dan asingkan je kertas2, kaca2, plastik2 dan kemudian angkut

objektif:
untuk kitar semula dan mendapat duit sampingan

peralatan:
plastik terpakai o terbuang, kertas terpakai o terbuang, kaca yang dah xgune..

prosedur:
1. asingkan kpd 3 bahagian utama.
2. angkut 3,3 bungkusan tu hantar kat pusat pengumpulan brg2 kitar semula
3. timbang ketiga-tiga
4. claim duit!
5. simpan dlm tabung!

conclusion:
dpt berbakti pd alam sekitar dan dpt tambah duit tabung..

haha
simple je kan...kui3


kamsahamnida!
*kalau boring sila tekan pangkah..*
^_~"

2 comments:

bukan photographer said...

nak tekan pangakah tapi xbleh..mcamne ni??haha

Hanna Leoana said...

xpayah r tekan pangkah...biar je page ni kat laptop...biar je..nak online je pastikan bukak..haha!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...